Veenhuizer econ-o-meter
In opdracht van het ontwikkelingsbureau Veenhuizen heeft 112 marketing in samenwerking met ondernemers in Veenhuizen, het ontwikkelingsbureau Veenhuizen, gemeente Noordenveld de Veenhuizer econ-o-meter ontwikkeld. De Veenhuizer econ-o-meter heeft als doel om meer zicht te krijgen op hoe Veenhuizen zich op economisch gebied ontwikkelt, bezien vanuit het toeristisch-recreatief perspectief. De Veenhuizer econ-o-meter wordt jaarlijks opgesteld. De eerste editie (2017) vormt de nulmeting en vormt de basis voor volgende edities. Wanneer er in de toekomst behoefte is aan uitbreiding van onderwerpen in de Veenhuizer econ-o-meter kan deze verder uitgebreid worden.
Aanpak
Aan de hand van het eerste overleg heeft 112 marketing een plan van aanpak voorgesteld. Naast het opzetten van de feitelijke monitor was hierin ook aandacht voor het betrekken van stakeholders, inventariseren van behoeften en een scan van gegevens waar we toegang toe hadden cq. konden krijgen. Op basis hiervan zijn de definitieve keuzes gemaakt voor de onderwerpen in de eerste Veenhuizer econ-o-meter. Op basis hiervan heeft 112 marketing een geanonimiseerd onderzoek onder bedrijven en een anoniem onderzoek onder bezoekers van Veenhuizen opgezet en uitgevoerd. Daarnaast zijn gegevens verzameld uit de diverse beschikbare bronnen. 112 Marketing heeft gegevens verkregen uit de verschillende bronnen geanalyseerd en gebundeld tot de gegevens zoals deze getoond worden in de Veenhuizer econ-o-meter. De vormgeving van de Veenhuizer econ-o-meter is gedaan door Studio Hooghalen.
Belangrijk
Een belangrijk aandachtspunt om in gedachten te houden bij het beschouwen van de Veenhuizer econ-o-meter(s) is dat elke editie data bevat uit verschillende bronnen en uit verschillende jaren, en dat een deel van deze data met terugwerkende kracht gecorrigeerd wordt. In onderstaande downloads span ik mij om de laatste gecorrigeerde data te tonen, zodat de jaartallen naast elkaar te vergelijken zijn.
Downloads
Veenhuizer econ-o-meter 2019
Veenhuizer econ-o-meter 2020
Veenhuizer econ-o-meter 2021
Veenhuizer econ-o-meter 2022
Heeft u naar aanleiding hiervan vragen? Dan kunt u deze het best per mail stellen: [email protected].
Aanpak
Aan de hand van het eerste overleg heeft 112 marketing een plan van aanpak voorgesteld. Naast het opzetten van de feitelijke monitor was hierin ook aandacht voor het betrekken van stakeholders, inventariseren van behoeften en een scan van gegevens waar we toegang toe hadden cq. konden krijgen. Op basis hiervan zijn de definitieve keuzes gemaakt voor de onderwerpen in de eerste Veenhuizer econ-o-meter. Op basis hiervan heeft 112 marketing een geanonimiseerd onderzoek onder bedrijven en een anoniem onderzoek onder bezoekers van Veenhuizen opgezet en uitgevoerd. Daarnaast zijn gegevens verzameld uit de diverse beschikbare bronnen. 112 Marketing heeft gegevens verkregen uit de verschillende bronnen geanalyseerd en gebundeld tot de gegevens zoals deze getoond worden in de Veenhuizer econ-o-meter. De vormgeving van de Veenhuizer econ-o-meter is gedaan door Studio Hooghalen.
Belangrijk
Een belangrijk aandachtspunt om in gedachten te houden bij het beschouwen van de Veenhuizer econ-o-meter(s) is dat elke editie data bevat uit verschillende bronnen en uit verschillende jaren, en dat een deel van deze data met terugwerkende kracht gecorrigeerd wordt. In onderstaande downloads span ik mij om de laatste gecorrigeerde data te tonen, zodat de jaartallen naast elkaar te vergelijken zijn.
Downloads
Veenhuizer econ-o-meter 2019
Veenhuizer econ-o-meter 2020
Veenhuizer econ-o-meter 2021
Veenhuizer econ-o-meter 2022
Heeft u naar aanleiding hiervan vragen? Dan kunt u deze het best per mail stellen: [email protected].